Handelsbetingelser

VI ER ALTID KLAR TIL AT HJÆLPE MED DIT BLOMSTERØNSKE

Handelsbetingelser for Blomstertorvet I/S er gældende for køb online
De er senest opdateret den 26. april 2022

SÅDAN HANDLER MAN HOS OS

1. Find den eller de varer der ønskes, udfyld leveringsadresse m.m. + dato for leveringen og læg det i indkøbskurven. Fortsæt herefter til kassen
2. Indtast dine personlige oplysninger.
3. Indtast eventuelt en kommentar til ordren
4. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden
5. Godkend vores handelsbetingelser for Blomstertorvet
6. Vælg betalingsmåde og godkend beløbet
www.blomstertorvet.dk er det kun muligt at bestille varer via vores website. Hvis der er forespørgsel til varer, som ikke er på siden, er man velkommen til at kontakte os på tlf: 96193333kontakt@blomstertorvet.dk eller kigge ind i vores butik på Leopardvej 15 i Thisted. Vi tager også imod telefoniske bestillinger i vores telefontid. Har du spørgsmål til vores handelsbetingelser for Blomstertorvet, er du naturligvis også velkommen til at kontakte os.
Det er muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. 
Du kan kontakte os telefonisk, mandag til lørdag mellem 9:00 og 15:00, på tlf.: 96193333, eller på mail kontakt@blomstertorvet.dk, som vi besvarer indenfor 48 timer i hverdagen.

BLOMSTER

Alle vores buketter, arrangementer og sammenplantninger er håndværk lavet af vores blomsterdekoratører hos Blomstertorvet. Vi vil altid gøres vores bedste for at kunne imødekomme specielle ønsker. Alle vores blomster er friske fra vores leverandører. Dette kan indebære, at blomsterne ikke altid alle er sprunget ud, når de leveres. Dette betyder, at de kan holde sig så længe som muligt.

GAVEKORT OG TILGODEBEVISER

Gavekort- og tilgodebeviser til Blomstertorvet kan kun købes og bruges i vores butik i Thisted og kan derfor ikke benyttes til handel i vores online-shop.

LEVERING

Bestillinger kan som udgangspunkt leveres samme dag, hvis de foretages før kl. 10 på hverdage og før kl. 10 på lørdage. Der leveres ikke på søn- og helligdage med undtagelse af fars dag, mors dag og valentinsdag, hvor bestillinger skal foretages dagen før.
Leveringstidspunktet kan variere fra kl. 08.00 om morgen til kl. 20.00 om aftenen. Vi benytter egen chauffør til leveringer. Vi kan ikke garantere, at leveringen kan ske til et præcist tidspunkt, men vi vil bestræbe os på at opfylde en sådan anmodning. Dog beder vi som udgangspunkt om et tidsinterval på minimum 3 timer.
Modtageren kan altid kontakte Blomstertorvet, for at få oplyst hvem afsenderen er. Dette betyder, at vi til en hver tid må udlevere afsenders navn til modtageren.
Under ekstreme vejrforhold kan vi ikke garantere, at vi kan levere på dagen. Ordren vil derfor blive leveret så snart, vejret tillader det. Blomstertorvet har altid ret til at kontakte modtageren via telefon, hvis der er tvivl om adresse, eller hvis der skulle være dørkode på adressen.
Skulle det ikke lykkes for Blomstertorvet at levere til den angivne tid af forskellige årsager, kan Blomstertorvet tage kontakt til modtager for at aftale et nyt leveringstidspunkt.

PRISER

Alle priserne i vores online-shop er opgivet i danske kroner (DKK) og er inklusive 25% moms. Fragten oplyses når man taster bestillingen.
Der leveres inden for følgende postnumre:
7700 Thisted
7730 Hanstholm
7741 Frøstrup
7742 Vesløs
7752 Snedsted
7755 Bedsted
7950 Erslev

BEGRAVELSER

Levering til begravelser er gratis i vores leveringsområde.
Vi skal have bestillinger til begravelse 1 dag før, at begravelsen finder sted. Bestillinger modtaget senere end dagen før kl. 16:00, vil vi bestræbe os på at levere, men vi kan ikke give nogen garanti.
Kondolencebuketter vil vi kunne levere efter samme betingelser som almindelige leveringer og inden for vores gældende leveringsgaranti.

LEVERINGSBETINGELSER

Det er kundens eget ansvar, at de afgivne oplysninger om modtageren er så fyldestgørende og korrekte som muligt. Hvis der skulle være mangler i disse oplysninger, vil vi bestræbe os på, at finde frem til modtageren. Betalingen refunderes ikke ved manglende oplysninger, men der kan tillægges et ekstra leveringsgebyr, hvis vores chauffør skal køre til en anden adresse med leveringen.
Hvis man, ved afgivelse af bestillingen, har angivet, at bestillingen må stilles ved døren, er det op til Blomstertorvet at bedømme, om dette er ansvarligt. Blomstertorvet beslutter dermed selv, om de vil efterlade en levering på modtagers adresse uden at have snakket med modtager. Blomstertorvet kan ikke stilles til ansvar ved beskadigelse af leverancen, eller hvis den efterfølgende bortkommer.
Hvis der ikke er afgivet oplysninger om, at leverancen kan efterlades ved modtager, vurderer vores chauffør om leverancen kan sættes forsvarligt på modtagers adresse. Hvorved den betragtes som leveret på rette vis. Viser det sig ikke at kunne lade sig gøre, eller hvis modtager ikke er på adressen, tages leverancen med tilbage til Blomstertorvet, hvorfra den vil kunne afhentes i butikken. Pengene for en sådan leverance tilbagebetales ikke.

LEVERINGSFORM

Alle bestillinger leveres med egen chauffør til modtager.
Bestillinger til sygehuse, hoteller, virksomheder el. lign. vil blive betragtet for leveret, når afdelingen eller receptionen har modtaget leveringen, som så vil videregive den til rette modtager.

ORDREBEKRÆFTELSE

Ved afgivet ordre vil du modtage en kvittering i din e-mail. Har du ikke modtaget en kvittering fra os, kontakt os da venligst på kontakt@blomstertorvet.dk.

PRODUKTBILLEDER

Vi skal gøre opmærksom på, at de billeder, vi viser, på vores produkter er vejledende. Størrelser på buketter afhænger af pris, og hvordan den ønskes bunden. Udvalget af blomster kan variere efter sortimentsudbud og årstid. Vi vil dog altid bestræbe os på, at komme så tæt på det viste som muligt.

HVIS EN VARE ER UDSOLGT

Skulle en bestemt vare være udsolgt, vil vi forsøge at erstatte den med et tilsvarende produkt. Skulle dette ikke kunne lade sig gøre, vil vi tage kontakt til dig som kunde, så vi kan finde en løsning sammen.

BETALING

Der er flere forskellige muligheder for betaling i vores online-shop. Beløbet trækkes først, når vi sender ordren afsted.
Mobilbetaling:
– MobilePay
Betalingskort:
– Dankort
– Maestro
– Visa
– Visa-elektron
– MasterCard
– JBC
– American Express

FORTRYDELSESRET

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter, at du har modtaget varen.
Man skal inden for 14 dage fra modtagelsen give besked om, at man ønsker at fortryde købet.
Meddelelsen skal gives på kontakt@blomstertorvet.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I meddelelsen skal vi gøres tydeligt opmærksom på, at man ønsker at benytte sig af sin fortrydelsesret.
Man kan ikke fortryde ved blot at nægte at modtage varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

RETURNERING

Ordren skal sendes til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at vi er blevet meddelt, at man ønsker at fortryde købet. Køber skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Køber bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Hvis tilbagelevering til Blomstertorvet sker med vores egen chauffør afholder Blomstertorvet udgiften til returforsendelse.
Afgifter for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 120,00

VARER UNDTAGET AF FORTRYDELSESRETTEN

I følge Forbrugeraftaleloven §17, stk. 2, nr. 1 jf. § 9, stk. 2, nr. 1, er der ikke fortrydelsesret på køb af varer til husholdningens løbende forbrug, herunder vin, øl, chokolade, specialiteter og blomster.
Da vi starter med vores bestillinger om morgenen, har man hos os, mulighed for at fortryde sin bestilling, helt frem til kl. 9:10 på leveringsdagen, fortrydelse skal ske på tlf.: 96193333 eller mail kontakt@blomstertorvet.dk

VARENS STAND NÅR DEN SENDES RETUR

Der hæftes kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Man kan med andre ord prøve varen på samme måde som hvis den prøves i en fysisk butik. Den må dog ikke tages i egentlig brug.
Er varen prøvet udover, hvad der skrevet ovenfor, betragtes den som brugt, hvilket betyder, at ved fortrydelse kan kun dele eller intet af købsbeløbet returneres. Dette afhænger af varens handelsmæssige værdi herefter.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Fortrydes købet returneres det beløb som er indbetalt til os. I tilfælde af værdiforringelse, som man som køber hæfter for, fratrækkes dette beløbet.
Hvis fortrydelsesretten benyttes, refunderes alle betalinger til køber, herunder også leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af valg om anden leveringsform, end billigste standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om fortrydelse af den indgåede aftale. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som var benyttet ved den oprindelige transaktion, med mindre der udtrykkelig er indvilget i noget andet.
Tilbagebetalingen kan tilbageholdes, indtil at varen er kommet retur til Blomstertorvet, men mindre der inden da forligger dokumentation på returneringen.

FORTRYDES KØBET SKAL VAREN SENDES TIL

Blomstertorvet
Leopardvej 15
7700 Thisted
Købet kan også fortrydes ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

REKLAMATIONSRET, HVIS DU IKKE ER TILFREDS

Vi garanterer, at en blomsterhilsen er frisk ved modtagelsen, at udbringning sker på den ønskede dag og at værdien af blomsterne svarer til det bestilte.
Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når man som forbruger handler hos os, ydes der 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at varen enten kan repareres, ombyttes eller pengene kan tilbagebetales eller der kan gives afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres inden for rimelig tid efter, at manglen på varen er blevet opdaget. Hvis reklamationen sker inden for 2 måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vurdering vil i alle tilfælde altid bero på varens art og naturlige holdbarhed.
Er reklamationen berettiget refunderes vi rimelige fragtomkostninger. Varen skal altid returneres i forsvarlig emballage. Husk at få udleveret en kvittering for afsendelse, så fragtomkostningerne kan tilbagebetales.
Reklamation skal ske telefonisk til tlf.: 96193333 eller mail kontakt@blomstertorvet.dk
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

BEDRAGERI

Al bedrageri og svinagtige bestillinger meldes til politiet.

KLAGEGANG

Hvis der ønskes at klage over købet, skal der rettes henvendelse til kontakt@blomstertorvet.dk eller 96193333. Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan der indgives klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/odr

Privatlivspolitik

INFORMATIONER SOM VI SAMLER

Når du besøger vores webshop, vil vi spore: 
Varer som du har set: Vi vil bruge denne information til eksempelvis at vise dig varer, som du har set for nyligt.
Lokation, IP-adresse og browsertype: Vi vil bruge denne information til formål som beregning af moms og forsendelse.
Leveringsadresse: Vi vil anmode dig om at indtaste denne, så vi ved, hvor vores chauffør skal levere ordren.
Vi bruger også cookies til at holde styr på indholdet i kurven, mens du bruger vores webshop.
Når du køber varer af os, vil vi bede dig om at give os information, der omfatter dit navn, faktureringsadresse, leveringsadresse og adgangskode. Vi bruger denne information til formål som:
Sender dig information om din konto og ordre.
Svarer på dine henvendelser og spørgsmål herunder reklamation og klager.
Behandle betalinger og forhindre svig.
Opsæt din konto til vores webshop.
Overholde alle juridiske betingelser, som vi har, såsom beregning af moms og gebyrer.
Forbedre vores tilbud i webshoppen.
Når du opretter en konto, vil vi gemme dit navn, adresse, e-mail og telefonnummer, som vil blive anvendt til at udfylde indtastningsfelterne ved bestilling af ordrer fremover.
Generelt gemmer vi information om dig så længe, som vi har behov for informationen til de formål, for hvilke vi indsamler og bruger informationerne, og vi ikke er juridisk forpligtet til at forsætte med at gemme dem. F.eks. vil vi gemme ordreinformationerne så længe, det er et krav i følge regnskabsloven i forhold til moms og regnskab. Dette inkluderer dit navn, e-mailadresse, samt faktureringsadresse og leveringsadresse. Vi beder dig også om at krydse af, at du har læst og accepteret vores handelsbetingelser for Blomstertorvet. Dette gøres for at sikre, at du er blevet gjort bekendt med disse.

HVILKE MEDARBEJDERE DER HAR ADGANG

Medarbejdere har adgang til informationer, som du giver os. F.eks har administratorer og webshopledere adgang til
Ordreinformation såsom hvad der er blevet købt, hvornår det blev købt og hvortil det skulle sendes.
Kundeinformation såsom dit navn, e-mailadresse samt information om fakturering og leveringsmulighed.
Vores medarbejdere har adgang til denne information for at kunne gennmføre ordrer, håndtere refunderinger og supportere dig.

HVILKE INFORMATIONER VI DELER MED ANDRE.

Vi deler information med trediemandsfirmaer, som hjælper os med at håndtere vores ordrer og services til dig. F.eks. Nets. Ved gennemførsel af betalinger vil nogle af dine data blive videregivet til Nets, inklusiv information der er nødvendig for at gennemføre eller understøtte betalingen. Såsom det totale købsbeløb og faktureringsinformation.
Hvis du anmoder om nulstilling af din adgangskode, medtages din IP-adresse i mailen med nulstillingen.
Oplysningerne fra bestillingerne videregives ikke i markedsføringsøjemed, og vi sender ikke uopfordrede e-mails ud fra disse oplysninger.
Den dataansvarlige på Blomstertorvet er: Klaus O. Jacobsen. Vores Handelsbetingelser bliver redigeret løbende efter behov.

HVILKE RETTIGHEDER HAR DU OVER DINE DATA

Hvis du har en konto på dette websted, kan du bede om en eksporteret fil med det personlige data, vi har liggende om dig. Heriblandt alt data som du har givet os. Du kan bede om, at vi sletter alle personlige data, vi har om dig. Dette indbefatter ikke nogen form for data, som vi er forpligtigede til at gemme af administrative, lovmæssige eller sikkerhedsgrunde.

COOKIES